Il Museo

Il Museo è collocato in un suggestivo palazzo storico del 1600, completamente restaurato, posto tra Bologna e Pistoia, immerso nel verde. Questa struttura, oltre ad una ricca collezione permanente, offre una serie di eventi culturali e mostre che saranno organizzate all’interno del Museo, ma anche in altre sedi.
Ogni visita sarà una vera sorpresa, anche perché è personalizzata. Infatti Morena ed Ernesto Vi accompagneranno all’interno di questa foresta di simboli, tutta da scoprire… e per questo motivo ricordate che occorre la prenotazione.
VI ASPETTIAMO!

The Museum is set in an enchanting historical building of 1600, completely restored, situated between Bologna and Pistoia, among the woods.
This building, apart from being a rich permanent collection, offers a series of cultural events and exhibitions which will be organized not only inside the Museum, but also in the other centres.
Each visit will be a real surprise, also because it is personalized. In fact, Morena and Ernesto will accompany you inside this forest of symbols, all to discover….and for this reason please remember that reservation is needed.
Looking forward to seeing you!!!!!

martedì 9 giugno 2015

Clemente Padin

Clemente Padin - La mia prima esperienza con la mail-art risale al 1967, quando con i miei amici latini-americani Edgardo Antonio Vigo, Guillermo Deisler e Dmaso Ogaz cominciammo a scambiarci le nostre riviste: Diagonal Cero, Ediciones Mimbre, La Pata de Palo & Los Huevos del Plata (Diagonal Zero, Osier Editions, Leg of Wood and The Eggs of the Silver) e i nostri lavori di mail-art. La rivista uruguyana OVUM 10 pubblicò 6 cartoline con i le mie poesie visuali nel 1969. Più tardi nel 1974, durante la dittatura militare dell'Uruguay, ho organizzato la prima mostra Latino-Americana di Mail Art documentata alla Galleria U, a Montevideo e editai la seconda edizione di OVUM, della quale Géza Perneczky dice: "le pubblicazioni periodiche e private mostrano a diversi livelli, motivi che enfatizzano il bisogno di contatti sociali..." (A Halo, 1991, p.232).

My first experiences in Mail Art date from 1967 when with my latin-american friends Edgardo Antonio Vigo, Guillermo Deisler and Dmaso Ogaz we started to exchange our reviews : Diagonal Cero, Ediciones Mimbre, La Pata de Palo & Los Huevos del Plata (Diagonal Zero, Osier Editions, Leg of Wood and The Eggs of the Silver) and our mail-art works. The Uruguayan review OVUM 10 published 6 post- cards with my visual poems in 1969. Later, in 1974, during the Uruguayan military dictatorship, I organized the First Latin-American Mail Art Exposition documented at the Gallery U, in Montevideo and I was editing the second epoch of OVUM, about which Géza Perneczky says: "The periodical and private publications that had midwifed in the birth of the network (File of Canada, the American Weekly Breeder and Mail Order Art, Poland's NET, Padin's OVUM, etc) displayed, to different degrees, motives that emphasizes the need for social contacts or were based on more commercial interests." (A Halo, 1991, p.232).